Diskuse

Budeme rádi za vaše připomínky, příspěvky, rozpory či upozornění na chyby či nepřesnosti.

Přidat příspěvek

23.4.2015 14:25 | Patricie | | Reagovat

výstižná a uměřená

Knížka se mi zdá velmi přesná a určitě snadno pochopitelná. Je uměřená jak svou hezkou a čistou grafickou úpravou bez barev, tak obsahově. Nevšimla jsem si, že by se tam některá z rad opakovala nebo rozváděla ve více variacích. Jednou a dost. Vztahuje se spíše ke grafickým studiím než ke grafikům jednotlivcům, u kterých pak bývá spolupráce na více osobní rovině. Přínosná příručka, děkujeme!

23.4.2015 13:55 | Sláva | | Reagovat

vďaka za knižku

Ku knižke som sa dostala práve v okamžiku, keď sme s kolegami riešili konflikt s grafikmi. Kniha nám pomohla sa v tomto type vzťahu zorientovať. Všeobecne kvôli grafickej kultúre dúfam, že kniha sa dobre šíri.

5.10.2011 15:55 | Lukáš Lukeš | | Reagovat

Můj názor na knihu

Kniha je povinnou četbou pro všechny zadavatele grafických prací, ať už se jedná o klienty samotné či prostřední článek řetězu (internetové agentury, "přenášející" práci na grafiky profesionály). Její přečtení a aplikace v praxi ušetří všem zúčastněným stranám čas, peníze, nervy a je základním předpokladem dobré (a hlavně dlouhodobé) spolupráce.

9.8.2011 21:52 | František Eliáš | | Reagovat

můj dojem

Knihu shledávám přínosnou v tom, že se snaží sblížit často (paradoxně) znepřátelené strany zadavatelů a zhotovitelů. Grafici nadávají na pitomé klienty. Ale klienti často neví, jak práci zadat a já se to také učím pořád dokola: jak zjistit, co chtějí, jak pro ně být partnerem.

Zaujala mne možnost obsahové makety díla před samotným grafickým návrhem, což znám z wireframe modelů webu, ale ne v tištěných výstupech.

Myslím, že kniha je příjemně čtivě napsaná právě z pohledu zadavatele, jen nevím jestli se k nim dostane. Aby to nebylo jen "grafici sobě". Takovýchto knih a článků je potřeba víc, ale ne jen na profesních webech jako je Font či UGD, ale v běžných médiích. Do celorepublikové distribuce s ní! :)

Stále víc zjišťuju, jak moc je v grafickém designu důležitá komunikace - účelný dialog, strukturování práce, přemýšlení o motivech a cílech zadání. Myslím, že u nás obecně chybí knihy, které se zabývají touto stránkou práce. (Narazil jsem zatím na jednu: Logo: nápad, návrh, realizace.) Takže díky!

20.4.2011 11:23 | Dan Růžička | | Reagovat

Povinná četba

Knížka přesně popisuje situaci českého trhu – totální neznalost problematiky ze strany klientů (některých)… Udělalo mi radost, že to konečně někdo popsal a měli byste tlačit na ministerstvo školství ať jí zařadí do povinné četby :)… Přemýšlím o tom, že několik knížek zakoupím a budu je posílat zadavatelům tendrů :)

19.4.2011 11:20 | Šárka Šatrová | | Reagovat

Názor na knihu Jak dostat...

Velmi oceňuji, že knížka vůbec vznikla. Na našem trhu je to opravdu nutný počin. Knížka je stručná, ale přesto obsahově bohatá. I když určena „těm, na druhé straně“, přivítala jsem takovouto publikaci jako zástupce reklamního atelieru velmi ráda. „Jak být spokojený s cenami“ a především kapitola „Pochopte problém cenotvorby“ – mi daly návodnou logiku a strukturu při vyjednávání s klienty-snad už i lépe chápu jejich pohled… Rady v rámečcích – jsou výstižné a lehce „najitelné“, když se k nim chci vrátit. Myslím, že dialog s klienty teď bude mít nový lepší základ a rozměr. Kniha mi umožnila podívat se na problematiku očima zadavatele a pochopila jsem, že je nezbytně nutné praktikovat tzv. Tanec pro myšlenku (situovat, dotazovat se a vyjasňovat). Děkuji autorům a těším se na další publikace.

4.3.2011 15:12 | Libor Hudák | | Reagovat

Díky

Děkuji Vám za milou knížečku: Jak dostat... S jejím obsahem mohu téměř bez výhrad souhlasit. Ocenil jsem snahu autorů ukázat jak systematicky pracovat s klientem, což je pro mnohé agentury jistě velikým otevřením obzorů... V branži pracuji téměř 20 let a asi většinu těchto věcí jsem již někdy promýšlel a většinou zmiňovaných problémů jsem si prošel. Líbila se mi kapitola o cenotvorbě - protože mi předložila i jiné možné pohledy na tvorbu ceny... Kniha mi udělala radost, svým nekonfrontačním vyzněním. Myslím, že je v ní mnoho koncepčních postupů, které lze v praxi dobře použít (ujasněte si cíl, komunikujte, konzistentní postup tvorby...). Čtení knížky mě přimělo opět se podívat na svou práci, prezentaci a komunikaci očima klienta a pokusit se ji vylepšit a uvést do života to co jsem nezvládl realizovat (ona ta vnitřní slepota je všude a taky stereotyp)... Knížka je přínosná, čtivá, KONCEPČNÍ!!!, graficky čistě provedena a "mile" nadchne. Přesvědčí čtenáře, aby se polepšil... a za to Vám dík.

2.3.2011 12:17 | Jana P. | Reagovat

Dojmy ze čtení knížky

Vaše kniha splnila má očekávání – potěšila mě stručná a jasná forma oproštěná od množství nepodstatných detailů a nejvíce mi udělalo radost, že směr, o který usiluji ve svém zaměstnání je i z pohledu „druhé strany“ = z pohledu grafiku a studií ten správný a ve finále pro obě strany nejefektivnější. Pro doplnění – už několik let pracuji jako šéfredaktorka v menším kalendářovém nakladatelství a prakticky v měřítku naší firmy funguji i jako artdirector (v úzké spolupráci s odborníky). Takže jediné, čeho teď lituji je, že v situaci, v jaké se momentálně naše firma nachází, je velmi nejisté, zda bude dostatek prostředků na pokračování ve slibně započaté cestě... Moc děkuji celému týmu autorů a spolupracovníků a věřím, že budete v této činnosti pokračovat.

1.2.2011 00:00 | Tibor Brunclík, ředitel Toner Expres | | Reagovat

Děkuju moc za knížku!

Děkuji moc za Vaší knížku. Přečetl jsem ji jedním hltem. Moc zajímavé. Uvědomil jsem si, a to teď řeknu opravdu vážně, protože nemám žádný jiný důvod proč to říkat, že spolupráce s AnFasem byla pro mě jedním z nejvíce mě ovlivňujících faktorů v mé/naší práci. Naučili jste mě dívat se na byznys trochu jinak, na grafiku a vizuální komunikaci úplně jinak. Dali jste mi tím významnou konkurenční výhodu. Byla to nesmírně cenná spolupráce. (...)

Dokážete skvěle pojmenovat věci, kteří my ostatní montující se Vám do díla jen tušíme (třeba Vaše pojmenování 3 úrovní služeb - DTP, grafický design, strategie, obsah...., skvělé! Kdybych to uměl takhle pojmenovat dříve, nepřivedl bych několik grafiků (jmenované jedno váznamné dtp studio) k šílenství, měl bych shovívavější přístup ke kolegovi, i vaši lidé by to měli se mnou jednodušší . Ta knížka je vážně super a měla by se dostat do rukou všech marketingových neodborníků, kteří se v malých a středních firmách snaží přijít na to jak zajistit kvalitní marketingovou / vizuální komunikaci. Ušetřilo by to tolik frustrace.

16.11.2010 14:40 | Pavel Záleský | | Reagovat

Moje dojmy z knížky

Přiznávám, že dílko pro mne ze začátku bylo spíše zklamáním. Instinktivně jsem očekával pokračování Brand Gapu, což byl omyl. Po pár stránkách jsem však knížečce přišel na chuť. Byť bych s některými věcmi polemizoval (například mám pozitivnější vztah k "chrtím dostihům" zvaným výběrové řízení), je to celkově moc dobré čtení.

Knížka opravdu pomůže "začátečníkům" zorientovat se v džungli. V prvé řadě si ujasnit, co vlastně potřebují a jak se k tomu asi doberou. Knížka je i pro ně přívětivě čtivá a srozumitelná, přitom však rozhodně není povrchní. Zajímavá je i pro "ostřílenější harcovníky". Za každým druhým řádkem jsem přemýšlel, jak to vlastně dělám já, proč něco dělám trochu jinak, zda je to dobře a zda-li by nebylo účelné občas něco změnit. Připravuji teď zrovna brief a přiznám se, že jsem si knížku přihodil do aktovky.

A ještě jedna myšlenka mne nad těmi řádky napadla. Bylo by skvělé, kdyby si toto útlé dílečko přečetli i pánové a dámy z oddělení nákupu a jim obdobní spolurozhodovatelé. Ulevilo by se jim, marketérům i grafikům a rychle by se dostavily i lepší výsledky.

Podtrženo a sečteno - je to bohulibý a hodně povedený počin. Oceňuji srozumitelnost a velice vyvážený pohled na věc.

Pavel Záleský, v průběhu let pracoval na marketingových pozicích ve společnostech Aries, Preciosa a Siemens

**** v roce 2011 Pavel připsal: Po poslední zkušenosti s výběrovým řízením myslím, že teď zcela jinak rozumím některým pasážím z Vaší poslední knížky.

21.10.2010 23:49 | Autor | Reagovat

Vítejte

Toto je první a zkušební příspěvek. Kéž se knížka líbí a přinese užitek.